maanantai 13. helmikuuta 2012

Mainostajat hyötyvät Facebookin aikajanasta?

http://www.taloussanomat.fi/mainonta/2012/02/13/mainostajat-hyotyvat-facebookin-aikajanasta/201223081/135
Aikajana eli timeline on huolestuttanut monia Facebookin käyttäjiä, ja nyt uudesta käyttöliittymästä on tulossa pakollinen lopuillekin vastaan hangoittelijoille.
Mainostajat saattavat kuitenkin pomppia riemusta kattoon, digitaalisen markkinoinnin toimisto iProspect selvitytti. Jenkkifirman palkkaama EyeTrackShop tutki, kuinka käyttäjien silmät viihtyvät mainosten yllä uudessa aikajanassa vanhaan profiilinäkymään verrattuna. Erot ovat merkittäviä.
Uudistuneessa aikajanassa ihmiset kiinnittävät yli kolme kertaa enemmän huomiota mainoksiin kuin Facebookin vanhalla ulkoasulla. Yli 80 prosenttia käyttäjistä kiinnittää huomiota mainoksiin, kun taas vanhassa vastaava luku on lähemmäs 30 prosenttia.
Aikajanassa mainokset on sijoitettu lähelle isoa kansi/taustakuvaa, joka saa osakseen paljon huomiota. Aikajanassa käytetään kaksi kertaa enemmän aikaa mainosten katseluun eli noin yksi sekunti.
Kts. myös: http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/facebook+rahastaa+kuvillasi+yha+enemman/a774702

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti