Google+:n todellinen ydin syntyy profiileista, mobiilimaksusuorituksista ja tekijän ilmoituksesta hakutuloksissa. Nämä kaikki vahvistavat Googlen asemaa maailman parhaimpana hakukoneena, niin netissä kuin mobiililaitteissakin.Kannattaa pitää mielessä Googlen Eric Schmidt on moninkertainen bilderberg kävijä.
Facebook varmasti pitää valta-asemansa sosiaalisessa mediassa, mutta Google+:sta todennäköisesti tulee yritysten tärkein sosiaalinen media.
Google on ilmoittanut, että ilmoittamalla itsesi oman materiaalin tekijäksi ”antaa Googlelle mitä me tarvitsemme tunnistaaksemme sinut sisällöntuottajaksi”. Google sitten listaa sinun kirjoittamasi tekstit profiilisi +1 välilehdellä.
Käytännössä tämä tarkoittaa, että kun joku hakee Googlella asiasanalla, josta olet kirjoittanut, hakutulosten linkkien viereen ilmestyy sinun profiilissa esiintyvä nimi ja kuva.
Ochman uskoo, että Googlen +1-toiminto tulee mullistamaan hakemisen, suosion kasvattamisen ja verkkotunnettavuuden. Googlella on jo olemassa mobiilimaksusuorituspalvelu, Google Checkout, ja tuotteita hakiessa hakutuloksiin ilmestyvät myös tuotteiden myyjät.
Monet yritykset käyttävät jo Gmailia ja muita Googlen sovelluksia, joten siirto Google+:an voi olla kivuton. Yrityksiä on pyydetty pysymään vielä pois Google+:sta, mutta lisäämällä omille sivuilleen +1-toiminnon todennäköisesti helpottaa pääsyä Google+:an ensimmäisten joukossa.
Google+:n suurimpana haittapuolena Ochman mainitsee, että Google saa haltuunsa entistä enemmän tietoja meistä. Tämä myös vaikuttaa hakutuloksiin, sillä Google tulee ensisijaisesti näyttämään tuloksia liittyen meidän preferensseihimme.
maanantai 18. heinäkuuta 2011
"Google+:n ydintä ei ole huomattu"
http://www.marmai.fi/uutiset/quotgooglen+ydinta+ei+ole+huomattuquot/a656073
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti